Aşağıdaki UML diagramındaki sınıfları(class) ve değişkenleri tanımlayınız. Müşteri sınıfı hesap sınıfından extend edilecektir. Müşteri ve hesap sınıflarının constructorları olduğu varsayılacaktır. Banka sınıfının içindeki hesap bilgileri metodu parametre olarak müşteri ve hesap nesnelerini alacak ve ekrana müşteri ad, soyad, hesabın para cinsi (tl,dolar,euro vs.) ve miktarını yazacaktır.
Çözüm;
Class Hesap{
public int hesap_id;
public String para_cinsi;
public int niktar
Hesap(){ //varsayılan constructor
.......
}
}
Class Musteri extends Hesap{
public int id;
public String ad;
public String soyad;
Musteri(){ //varsayılan constructor
.......
}}
Class Banka{
public String banka_ad;
Hesap hesap;
Musteri musteri;
Banka(){ //bankanın constructorı
hesap = new Hesap();
musteri = new Musteri();
}
public void hesap_bilgileri(String banka_ad, Hesap hesap, Musteri musteri){
System.out.println("Banka : " + banka_ad);
System.out.println("Musteri : " + musteri.ad +" "+musteri.soyad);
System.out.println("Hesap : " + hesap.para_cinsi);
System.out.println("Banka : " + hesap.miktar);
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder